';

ul. K. B. Kominka 43b
44-217 Rybnik

TERAPIA MANUALNA WG KALTENBORNA I EVJENTHA

Terapia manualna Kaltenborna i Evjentha jest metodą zajmującą się badaniem i leczeniem pacjentów z ortopedycznymi dysfunkcjami narządu ruchu. Terapię manualną stosujemy w odwracalnych zaburzeniach czynności narządu ruchu, które wynikają z zaburzeń strukturalnych, towarzyszą im lub są ich następstwem. W terapii ocenia się stan ogólny pacjenta (ocena biomechaniczna i funkcjonalna), dobiera się odpowiednie leczenie min. trakcje, mobilizacje, manipulacje stawów,mobilizacje tkanek miękkich,mobilizacje tkanki nerwowej oraz proponuje odpowiedni trening kinezyterapeutyczny.

W zależności od postawionego celu terapii dobiera się odpowiednie techniki terapii.

Techniki przeciwbólowe stosowane w bólach stawów, mięśni i nerwów (min trakcje, specjalne formy masażu, neuromobilizacje).

Techniki zwiększające ruchomość stawową w przypadkach ograniczenia ruchu spowodowanych min. obkurczeniem torebki stawowej, przykurczem mięśni, zrostami nerwów z otaczającymi tkankami. Stosuje się min. mobilizacje stawowe, mobilizacja z szybkim impulsem, mobilizacje tkanek miękkich (masaż funkcyjny, masaż poprzeczny, poizometryczną relaksację, stretching mięśniowy), mobilizacje struktur nerwowych - neuromobilizacje ślizgowe oraz napięciowe.

Techniki zmniejszające ruchomość stawową - ćwiczenia stabilizacyjne.

Terapia manualna stosowana jest w terapii:

• dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów obwodowych będących następstwem zmian przeciążeniowych, pourazowych, zwyrodnieniowych,
  • dyskopatii,
  • dolegliwości typu migrenowego,
  • cierpnięcia, mrowienia, drętwienia kończyn,
  • bocznych skrzywień kręgosłupa (skoliozy),
  • innych schorzeń ortopedycznych.

Więcej informacji na stronie: www.terapiamanualna.net.pl

Copyright © 2017 Fizjoterapia Karolina Myśliwiec. All rights reserved.