';

ul. K. B. Kominka 43b
44-217 Rybnik

TERAPIA CRANIO-SACRALNA

Terapia Cranio-Sacralna (Czaszkowo-Krzyżowa) jest pochodną osteopatii. Podstawą do powstania metody była, podczas operacji neurochirurgicznych, obserwacja niezgodnego ani z tętnem ani z rytmem oddechowym pulsacja opon mózgowych.  Pulsacja związana jest z rytmem produkcji i wchłaniania płynu mózgowo-rdzeniowego. Badania czaszki ludzkiej wykazały, że w czasie takiego cyklu obwód jej zmienia się w zakresie ok. 3 mm, natomiast w pojedynczych szwach czaszkowych amplituda ruchów wynosi ok. 0,5–0,8 mm. Rytm produkcji i absorpcji płynu mózgowo-rdzeniowego przebiega z częstotliwością 6–10 cykli/minutę. Jednak w przypadku wielu schorzeń rytm ten ulega zaburzeniu. Poprzez odpowiednie ułożenie rąk na ciele pacjenta możemy wyczuć rytm cranio-sacralny i wpłynąć na jego zwolnienie lub przyśpieszenie, czyli na jego normalizację. Prawidłowy ruch tego systemu jest nie tylko warunkiem zachowania równowagi w układzie nerwowym, trzewnym i hormonalnym, ale także warunkiem niezbędnym dla odnowy i regeneracji organizmu, gdyż system napięć w oponach czaszkowych przenosi się na system mięśniowo-powięziowy całego ciała. Terapeuta podczas terapii może oddziaływać na układ nerwowy, mięśniowy, powięziowy, kostny, pokarmowy, oddechowy czy limfatyczny. Sprawia to, że terapia Czaszkowo-Krzyżowa jest skuteczna przy różnego rodzaju dolegliwościach.

Terapię Cranio-Sacralną stosuje się min. w:

• bólach i zawrotach głowy, migrenach
  • bólach kręgosłupa i pleców
  • napięciach różnego pochodzenia (mięśniowych, powięziowych)
  • astmie, zapaleniu zatok, zapaleniu oskrzeli, zrostach opłucnowych, pęcherza moczowego,
  • urazach
  • skoliozach
  • SM, chorobie Parkinsona
  • problemach z trawieniem, zaburzeniach menstruacyjnych, okresowych bólach,
  • stanach niepokoju, stresie, bezsenności, depresji,
  • problemy po porodzie, szok poporodowy - z głębokimi fizycznymi i emocjonalnymi konsekwencjami,
  • problemy z uczeniem się, dysleksja,
  • problemy ze stawem skroniowo-żuchwowym i zębami,
  • szok i trauma po wypadkach,
  • zapalenie opon mózgowych i ich konsekwencje,
  • częste stany zmęczenia, brak energii.

Przeciwwskazania do terapii:

• zapalenie opon mózgowych w stanie ostrym,
  • urazy czaszki do chwili ich wygojenia, wstrząs mózgu, obrzęk mózgu, wylew krwi do mózgu
  • tętniaki, guzy mózgu
  • urazy poporodowe

Copyright © 2017 Fizjoterapia Karolina Myśliwiec. All rights reserved.